Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

poradce 123

9. 9. 2011 22:24
No vidíte,

a to z Česka pochází a v Česku žije a pracuje David Gruber, který první na světě založil lingvopedii - nauku o tom, jak se efektivně učit cizí jazyk. Stačilo by jeho metody zavést do českých škol - a jsme na tom brzy stejně dobře jako ti opraváři ledinček ze západních států... Jeho kniha o lingvopedii už v 90. letech vyhrála světovou výstavu o studiu cizích jazyků, vyšla v mnoha vydáních - a přesto o ní ve značné části našich skol ani nevědí. To je pak opravdu těžké vymanit se ze zaostalosti.:-(

0 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

10. 9. 2011 9:14
Re: No vidíte,

davide? :-)

1 0
možnosti

SYETEY-KOTZOUR

8. 9. 2011 19:15
azijské ekonomiky nás válcují

nejen cenou práce, ale v poslední dobou i vzdělaností a to zejména technickou. Dement, který nezvládne ani primitivní zkoušku z matiky prostě nemá co mít maturitu. A jeden cizí jazyk je dnes také minimum. Proti asiatovi je pro nás přece taková angličtina dramaticky lehčí . A stejně ji nezvládáme. Chce to ukončit trapné pokusy o hravé formy učení, které moc výsledků nepřinesly a trochu zase na žáčky šlápnout, aby vůbec něco dělali

0 0
možnosti

rudaz

10. 9. 2011 23:16
Re: azijské ekonomiky nás válcují

A to se jim ještě vymýšlí nepsané písmo, skorotiskací. Prý že souvisle psané je těžké. Tak to zrovna mohou ležet v postelích a nad hlavou sešity a učebnice.. Doufejme, že ani tohle neprojde.

Bude líp.R^

0 0
možnosti

fouly

8. 9. 2011 17:25
Bez

dokonalé znalosti cizích jazyků se z téhle zaprděné české kotliny nikam nepohneme a budem pořád na chvostu vyspělé Evropy!

0 0
možnosti

Yesname

8. 9. 2011 19:54
Re: Bez

Nemáš tak prdět!

1 0
možnosti

felia

8. 9. 2011 17:10
Státní maturita byla mimořádně lehká

Lehká byla čeština, angličtina i matika.  Problém je, že většina středoškoláků jsou pologramotní tvorové. Jenom s potížemi vnímají čtený text. Nejsou zvyklí číst. Bohužel jinak než čtením, se informace do hlavy dostávají obtížně. Kolik knih přečetlo vaše dítko během těchto prázdnin? Bylo jich aspoň dvacet? Jestli ano, nemá problémy s češtinou, matikou ani s angličtinou a z maturity nemusí mít žádné obavy. Jo, a dabing filmů by měl být zrušen.

1 0
možnosti

certik_bertik

8. 9. 2011 17:07
tak

české školství má svoje chyby, to nepochybně, ale vzledem k rozpočtovým možnostem je jeho efektivnost poměrně dobrá. Výuka jazyků je za ty peníze slušná, když bude student potřebovat vyšší úroveň ať se to doučí za vlastní, stát tu není od toho aby vybíral koho vzdělávat líp a koho hůř. Ohledně vzdělávání v matematice jsou tady 2 názory ode zdi ke zdi, jeden tvrdí že bez zcela detailní znalosti té nejvyšší matematiky nedokáže člověk myslet logicky a ani si nezaváže tkaničku, ten druhý směr jsem zaznamenal například včera u ekonoma Kohouta když v televizi tvrdil že je nesmysl když se děti ve škole budou učit nesmyslné goniometrické funkce, logaritmy apod, proč se místo toho neučí spíš finanční matematika což má být královna všech věd. Osobně bych to viděl na rozumný kompromis mezi tím že se třeba do osnov matematiky na ZŠ základy finanční matematiky zakomponují

1 0
možnosti

BezPrace com

8. 9. 2011 17:18
Re: tak

Souhlasím s Kohoutem, jen aby to nedopadlo tak, že "do osnov matematiky na ZŠ základy finanční matematiky zakomponují" a přitom nechají i ten předchozí balast, který by měli trochu zredukovat ;-D

0 0
možnosti

BezPrace com

8. 9. 2011 16:39
Re: Vidím to malinko jinak

Všechny předměty jsou důležité, ale není třeba děti zavalovat balastem detailních znalosti v oboru, kterému se nikdy nebudou věnovat. Bohužel, každý učitel si myslí, že právě jeho předmět je nejdůležitější a nechce slevit ze svých požadavků, které málokdo v životě využije. např. logaritmy a derivace v matematice, detailní znalost složení geologického jádra země, znalost všech historických letopočtů apod. Každý učitel, říká, že to jsou "základní vědomosti" a přitom si neuvědomuje, že jeho obor není tím nejdůležitějším, mnohdy ho ani neumí učit a už vůbec ne nadchnout žáky.

-

O výuce informatiky ani nemluvím - mé děti měly mnohem větší znalosti, než jejich slavný kantor, kterému i žáci museli pomáhat s nastavením PC ;-D

0 0
možnosti

zzzdenek13

8. 9. 2011 16:04
Špatně!

Cizí jazyky jsou pro nás Čechy, kteří nemají moře, jakýmsi oknem do světa. A už Masaryk si posteskl, že právě neexistence moře je to, co z Čechoslováků dělá jisté zaprděnce, kteří se místo zaobírání skutečnými problémy utápějí v žabomyších válkách, neuvěřitelných pro národy s jistým nadhledem - ke kterému právě to moře přispívá. Ale ministra chápu - chce být hodnocen podle spokojenosti svých podřízených, a těm nicnedělání bezpochyby vyhovuje.

0 0
možnosti

mmmm1

8. 9. 2011 16:02
vzdělání....

je jistá forma kastace společnosti...

kdo neumí matematiku neumí uvažovat logicky:---tak tohle nepochopím asi proto, že si myslím, že matiku neovládám...;-D, ale jinak s tím nesouhlasím..... dokonce bych řekl, že uvažuji lépe než moje profesorka matiky ,, v běžném životě"

-zrovna, tak jako nejsem schopen pochopit, že kdo nečetl Rmeo a Julie- neni hoden dostat maturu- ten příběh je tak profláklej, že mi to příde jak koukat 3 na stejnej film...;-D

Někdo tady pořád ustanovuje co máte číst co máte vědět, odmala Vám vymejvaj mozek - když to vemu podle sebe pořád nemohu pochopit, proč jsem chodil do školy...

Když vidím učebnice a co všechno se do dětí hustí...,tak se nedivím, že nic neuměj.... bych se na to taky vykašlal...

0 0
možnosti

pavel 99

8. 9. 2011 17:36
Re: vzdělání....

to, že je někdo "profesorka matematiky" vůbec nemusí znamenat, že matematiku ovládá.:-/

0 0
možnosti

BezPrace com

8. 9. 2011 15:43
JEN pro zajímavost - známé dcera si zkusila maturitu

a zvládla ji bez problému. Jo a je teprve ve druháku na gymplu ;-D

0 0
možnosti

naroznej

8. 9. 2011 15:44
Re: JEN pro zajímavost - známé dcera si zkusila maturitu

Já jsem 15 let po ukončení VŠ , matematiku jsem za těchto 15 let neviděl a také jsem to zvládnul.

0 0
možnosti

jdobry

8. 9. 2011 15:21
snizovani latky

Nevim kde se bere ta predstava, ze urcite procento populace musi mit maturitu. Kde to sakra jsme, kdyz latka pres kterou je treba preskocit, abych dostal "papir" je dana rokem narozeni? Kdyz je bydny vysledek vyuky, neni to duvodem snizovat latku.

Maturita = cestina + matematika + cizi jazyk + mozna odborny predmet

Kde je hodnota maturity, kdyz se nemusi maturovat ani z ciziho jazyka, ani z matematiky? A z cestiny dokaze maturovat i ten kdo nechape psany text?

PS: "lehci" varianta statni maturity z cestiny je srovanatelna s urovni prijmaci zkousky na neoblibenou prumyslovou skolu pred 20 lety. Zadanejsi prumyslovky a gymnazia mely VSTUPNI latku nastavenou vys.

0 0
možnosti

Hell2

8. 9. 2011 15:28
Re: snizovani latky

A lehčí verze maturity z matematiky je na úrovni absolventa základní školy. Je to katastrofa. Proč vůbec máme dvě úrovně zkoušky, která má vypovídat o úrovni jediné? Totiž dosažení určitých vědomostí a dovedností a tedy i určitého stupně vzdělání.

0 0
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3151x
Rezervovaný optimista.