Děkujeme za pochopení.
JanzRokycan
úroveň školství
Nejspíš bychom se shodli, že dnešní maturanti nemusí umět téměř nic. Nebo jinak, většina dnešních maturantů neumí vůbec nic. Díky Bohu(resp. posledním dvěma ministrům školství) za koncepci státních maturit, stanovit nějakou úroveň pro zkoušku dospělosti rozhodně bylo a je potřeba. Ten "materiál", který se v posledních letech hlásil na VŠ a pokud nešlo o prestižní univerzity s vyhledávanými obory, tak se tam i dostal, neboť VŠ jsou placené od kusu nikoli od kvality, je opravdu tragický. Studenti neumějí český jazyk, dělá jim problém matematika typu zlomky, procenta, trojčlenka a to se prosím dostali na technickou VŠ. Velmi podobně jsou na tom i školy střední, které nehledí na kvalitu, ale na to mít plné lavice, protože za to jsou placeni. Je prostě potřeba stanovit jednotnou laťku pro všechny zkoušky. Nechápu, proč by každý kadeřník, lakýrník, elektrikář nebo kdovíco měl mít maturitu. Prostě když na to nemají, ale hlavně to nepotřebují, ať jdou na obory učební.
marka40
Re: úroveň školství
přesně. V době, kdy já jsem studovala SŠ, byly zkoušky na prodavačku náročnější než je dnešní maturita.
marka40
Co to pořád
máte s tou maturitou z matematiky??? Já jsem maturovala před 35lety na ekonomce a z matematiky jsem namaturovala. Ani na jiných SŠ se z ni nematurovalo. Zato z cizího jazyka ano.
S těmi cizími jazyky dopadneme jak to policajti v tomto vtipu: Ptá se cizinec na něco policajtů anglicky, když mu nerozumí, tak německy, když ani pak nerozumí, tak francouzsky. Jeden policajt říká: ty vo.e, neměli bysme se přece jen taky začít učit nějaký ten cizí jazyk? A druhý na to: a proč? Vidíš kolik jich uměl a stejně mu to k ničemu nebylo.
naroznej
Re: Co to pořád
U nás v roce 93 bylo na výběr . Buď cizí jazyk , nebo matematika.
Jinak za komančů se běžně maturovalo z cizího jazyka- ruštiny.
apoc9
...
1. Český jazyk na střední škole za mých školních let byl vlastně převlečený dějepis - historie literatury. Výjimkou budiž pár diktátů a slohových prací.
2. Znalost cizího jazyka je potřebná, ale ze svých zkušeností můžu s klidem říct, že škola naučí tak 20-30 procent a zbytek se musí doučit každý sám.
3. Nesmyslná představa, že se s každým domluvím anglicky je úsměvná.
BezPrace com
Re: ...
Souhlasím, ale ad 3. - AJ je světový jazyk číslo jedna, takže se předpokládá asi větší využití ve světě. CO na to vidíte úsměvného? Samozřejmě i FJ, SpJ jsou světové jazyky, které pokrývají plno států, takže můžete mít na výběr.
-
A co se týká kvality výuky cizích jazyků, to se nesmíte divit, se podívejte, kdo to učí! Co ale každému brání, aby si ještě zaplatil externí kurzy, když výuka ve škole za nic nestojí?
marionlake
Bohužel
máte pravdu,pár maturantů se mi dostalo do firmy a je to bída.......
elektroman
mají jasno
Ale v jednom Ti nevzdělaní maturanti a VŠ mají jasno "já makat nebudu, budu sedět u počítač, v kanclu, atd a brát minimálně dvacku (to jako tisíc), jinak nejdu do práce" A stát jim jde ochotně na ruku, vytváří nová neproduktivní pracovní místa ve státních a městských správách a ochotně vyplácí podpory v nezaměstnnosti Jak také uplatnit tu spoustu SŠ a VŠ s různým tím sociálněhumanitním vzděláním (tam berou bez přijímaček a udělá to každý) Na tento systém budeme doplácet všichni a dlouho
BezPrace com
Re: mají jasno
Stačí zavést placené školství a většina problémů vyřešena! PAK si totiž každý student rozmyslí, jakou školu bude studovat, neboť bude muset přemýšlet (au, to tak bolí), jak se potom uplatní v praxi, aby splatil tu půjčku na školné.
kterej
bravo, pane ministře
jasně, překážky nejlépe překonáme tím, že nám je někdo z cesty odstraní. bravo, pane ministře.
BezPrace com
Re: bravo, pane ministře
Co chcete po "ministrovi", který místo řešení problémů ve školství řeší Bátorův únik hesla k Facebooku
BezPrace com
ŘEŠENÍ je jediné, každý se musí zařídit dle svých priorit!
STÁT úroveň školství nevyřeší ani v nejbližších 10-20 letech, stačí se jen podívat na úroveň politiků a lidí, kteří je volí. Takže každý se musí SÁM umět postarat o své děti, aby tím neschopným školstvím nebyly tolik poškozené a nedoplácely na to pak celý život. Myslí si snad někdo, že nějaký politik je schopen změny?
-
Jinými slovy - důchodce to už nezajímá, ti mají jiné problémy, lidé bez dětí ještě nechápou pořádně o co jde a ti, co už mají děti, co chodí do školy, ti s tím zase NIC nezmůžou, neboť veškeré jejich praktické nápady na zlepšení se možná zavedou do praxe, až jejich děti budou dávno někde pracovat.
BezPrace com
Re: ŘEŠENÍ je jediné, každý se musí zařídit dle svých priorit!
Kdo tedy myslí na dobro svých dětí, tak se jim od malička věnuje a rozvíjí jejich poznání i znalosti, nabídne jim možnost studovat na zahraniční škole, kde výuka probíhá jen v cizím jazyce, příp. na výběrovém gymplu s rozšířenou výukou, dokáže je zaujmout pro nějaký obor i třeba pro výuku jazyků a zaplatí jim kvalitní jazykové kurzy,... Možností je plno, jen je nutné nespoléhat se na stát!
all_the_way
Problém českého školství
Jako absolvent českého základního, středního a vysokého školství musím říci, že především úroveň základního a středního školství v ČR je otřesná. Řešit z čeho maturovat a z čeho ne za situace, kdy školství kriticky selhává v tom jediném a nejdůležitějším, co je třeba žákům a studentům pomoci rozvinout: v SAMOSTATNÉM KRITICKÉM MYŠLENÍ, to je marná debata. Jak na základní, tak na střední škole jsem byl až na výjimky na vlastní kůži svědkem toho, že téměř každý pokus o samostatné a kritické myšlení byl dusen už v zárodku. Hlavní náplní je memorování, opakování rutinních příkladů apod. Člověk, který si osvojí samostatné kritické myšlení je nejen dobře připraven pro život a pro případné studium na VŠ (kde se toto již předpokládá), ale i sám sebe je schopen zhodnotit a zodpovědně se rozhodnout z čeho bude maturovat, aniž by mu to někdo musel direktivně nařizovat. Pokud příliš málo studentů volí maturitu z matematiky, či jazyků, pak je zřejmě problém v metodice vyučování těchto předmětů.
duhacenzor3
Autore, uvědom si,
že pokud chceš mít "vzdělaný" národ, který se skládá z 90% maturantů a 50% vysokoškoláků, jiná cesta, než upravit nároky "demokratisací vzdělání", není. já totální blb dělal povinnou maturitu z češtiny, ruštiny a matematiky, můj děd, starý debil, ještě zažil latinu a řečtinu, zkus si představit tyhle nároky na dnešního maturanta - a víš , co je největší sranda? Ti dnešní "vědci" a "vědkyně" ani nechápou, že by jim něco takového mělo vlastně scházet.
BezPrace com
Re: Autore, uvědom si,
Opravdu se nemůžete na dnešní školství dívat pohledem socialistického nebo prvorepublikového vzdělávání. To nejde!
šelma6005
Nestačí jen konstatovat, že učitelé neumí učit
Prošel jsem si tou diskusí. Zaznělo v ní m.j., že učitelé neumí učit. Věc má ale hlubší kořeny.
Předně, klesli nároky na děti a to proto, že školy musí bojovat o žáky, kterých je obecně málo. Když je pak mají, šli by proti sobě, kdyby je potom kvůli nedostakům vyházeli, protože i dotace od státu dostávají od počtu žáků. Co jiného jim zbývá, než snížit laťku? Je to jeden z důsledků, že peníze jsou ve všem rozhodující a určující.
Když jsem já studoval na průmce v 2.polovině 70-tých let, měli jsme v matice ve třeťáku základy VŠ matiky, tedy limity, derivace, vyšetřování průběhu funkce i integrály. Můj syn je ve 4. ročníku na gymplu (a to ten gympl má v regionu slušnou pověst) a ničem z toho ani neslyšel.
BezPrace com
Re: Nestačí jen konstatovat, že učitelé neumí učit
Kdysi jsem se také učil derivace, integrály,... Měl jsem sice z matiky jedničky nebo dvojky, ale stejně nechápu, proč se to musí učit. Použil jste to někdy v praxi? Víte, kolik důležitějších informací vám potom uniká, když se musíte zabývat studiem takových oblastí, které v praxci využije max. 5% studentů v dalším studiu nebo praxi?
-
K čemu je znalost integrálů studentům, kteří jdou na umělecké školy?