Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VH

Stará kára

17. 5. 2012 11:58
No nevím. Umíte počítat

Jízdné v Praze 32 Kč (krátkodobé 24 Kč). Jízdné  v Londýně (na  běžnou slevovou kartu) 1,5 libry, tj. 48 Kč. Vám se zdá tato cena srovnatelná nebo nižší? Washingtonských 2 ÷ 5 dolarů (jen metro, dle vzdálenosti), tj. 36 ÷ 90 Kč raději nekomentuji. A co takhle vídeňská 2 € (50 Kč) či berlínská 2,1 € ÷ 2,8 € (dle zóny)?

  Je zajímavé, jak někteří musí vidět u nás vše nejhorší a nejhorší a nejhorší.

1 0
možnosti
JL

Chris_Barrie

17. 5. 2012 12:10
Re: No nevím. Umíte počítat

Celodenní jízdenka na autobus v Londýně byla přek rokem a něco kolem 3 liber. Kolik stojí v praze celeodení jízdné? Ano mužete namítat že v londýně jsou za to pouze autobusy, ale tam se autobusem dostanete všude a docela i rychle.

0 0
možnosti
A

akti60

17. 5. 2012 11:58
Pamatuji dobu

kdy ještě jezdili v MHD průvodčí. Jízda stála 30 halířů, později korunu a neexistoval páchnoucí, či ječící cestující. Takový byl okamžitě vyloučen bez ohledu na rasu, či věk (např: musíme být tolerantní je to děcko, rom atd).

6 0
možnosti
VH

Stará kára

17. 5. 2012 12:01
Re: Pamatuji dobu

No - těch 30 haléřů stála, když jste byl dítě (dospělá byla od roku 1953   0,50 Kčs a krátce nato 0,60 Kčs). A platila jen na jeden druh dopravy (tedy buď tramvaje, nebo autobusy, případně trolejbusy), ne jako dnes na celou síť (včetně metra).

1 0
možnosti
MF

FenyAMG

17. 5. 2012 11:42
MHD

Zajímavé je, že ač ke konci minulého roku počet cestujících klesal, nyní prý strmě roste. Zvláštní. Ostatně, počty cestujících minulý rok na železnici stagnovaly, letos prý rostou. Také jsem už něco takového psal: http://fencl.blog.idnes.cz/c/241248/Proc-jezdi-vice-lidi-autobusy-zatimco-zeleznice-a-MHD-stagnuje.html#t2

0 0
možnosti
PN

viglib

17. 5. 2012 11:08
Doprava v Praze neni draha

Autor ma asi pravdu, ze je drazsi nez jinde. Ale zase je take levnejsi, nez jinde. Takze nelze jednoznacne udelat zaver. Zajimavy by byl nicmene pokud s MHD zadarmo. Tedy z pohledu cestujiciho. Verim, ze by to do MHD nahnalo vic lidi, mene aut znamena mene skod na silnicich...a odpadly by vydaje spojene se mzdami revizoru, vyrobou a distribuci jizdenek, instalaci a udrzbou automatu na jizdenky, strojku a jinych oznacovacich zarizenich atd atd. Mozna by konecne naklady byly nizsi...

0 0
možnosti
L

lokutus

17. 5. 2012 11:14
Re: Doprava v Praze neni draha

To je nesmysl. Každý systém, který je závislý na dotacích, je neefektivní, protože chybí motivace k dobrému hospodaření. Pokud byste současné dotace do MHD zvedl na 100 %, bylo by to ještě dražší, DP by hospodařily ještě hůře a lidé by byli spokojeni ještě méně. To jsou dávno překonané modely.

A zdarma, milý pane, zdarma by to nebylo. Nic není zdarma.

1 0
možnosti
L

lokutus

17. 5. 2012 10:48
Dotováno

Pokud považujete jízdné v MHD drahé, tak si laskavě uvědomte, že je ze 70 % dotováno. Já MHD nejezdím, jezdím většinou autem, přesto vám musím na vaše cesty do práce připlácet. Spočítejte si tedy průměrnou cenu jedné cesty a pak vemte na vědomí, že to je jen 30 % celkové ceny a dopočítejte zbytek. Pak budete mít reálnou cenu.

1 0
možnosti
PT

ZeeZ1

17. 5. 2012 10:59
Re: Dotováno

A Vy si zase uzijte penize z mych dani. At se Vam po zvlnenych silnicich dobre jezdi :-)

6 0
možnosti
PM

pavel-m

17. 5. 2012 10:06
"Argumentace"

Argument že se míň jezdí auty i MHD a proto je více černých pasažérů není správný. Co tak jiné možnosti dopravy? Práce z domu, do práce pěšky, na kole, car-sharing - pokud nemáte aspoň hrubé statistiky z tohoto, jen spekulujete.

0 0
možnosti
L

lokutus

17. 5. 2012 10:45
Re:

To jsou marginality.

Práce z domu - minimálně, zaměstnavatelé to nevidí rádi, protože nemají zaměstnance pod kontrolou. Navíc zdaleka ne každý má takovou práci, aby ji mohl vykonávat z domova.

Do práce pěšky - tak někde na vesnici asi jo, ale v Praze leda tak v případě, že děláte kousek od domova, což má minimum lidí.

Na kole - to samé jako pěšky. Jezdit po Praze na kole není žádná výhra a do práce pak přijede člověk spocenej jak prase a celý den smrdí kolegům pod nos.

Car-sharing - neslyšel jsem o nikom, kdo by to provozoval a silně pochybuji, že takových lidí je v Čechách víc než jen pár stovek.

3 0
možnosti
ŠB

stařec bez moře

17. 5. 2012 10:02
MHD by si mohla vzít příklad

ze sjezdovek. Tam mne na vlek závora nepustí, pokud nemám ski pass a nemusím ho ani vyndavat.

0 0
možnosti
PN

Ftipnejj

17. 5. 2012 9:09
LONDON

Nevim, kde jsi vzal informaci, ze v Londyne je levnejsi MHD nez v Praze. Metro 4 libry, tj 125 Kc !!!

Nez zacnu neco psat, tak si zjistim informace !!!!

0 0
možnosti
PM

pavel-m

17. 5. 2012 10:07
Re: LONDON

To víte, pan blogger měl utkvělou myšlenku tak se ji snažil prosadit fakta nefakta:)

0 0
možnosti
PM

KOLDAK

17. 5. 2012 9:02
Kontroloři vás nekontrolují proto,

že vypadáte poctivě, ale jednoduše sejmou kód vaší OpenCard, aniž byste to tušil. K tomu nepotřebujete s ní mávat revizorovi před nosem.

0 0
možnosti
TJ

bodlinka

17. 5. 2012 9:51
Re: Kontroloři vás nekontrolují proto,

Tak to je blbost. Když vás s opencard kontroluje revizor, stejně ji po vás chce vytáhnout z peněženky a vloží si ji do takového svého přístroje. Na dálku to fakt nefunguje.

3 0
možnosti

Korvetní kapitán Pepan A2

17. 5. 2012 9:02
Nevím jak v Praze,

ale v Ostravě jsem si to nelajznul. Když jsem ještě intenzivně využíval MHD, tak jsem potkával kontrolory 2-3x za týden a neváhali mě zkontrolovat i když mě už znali. Dokonce mi jedna revizorka (je to moje známá) říkala, že není boha aby mě aspoň jednou nenačapala. Říkala že je trpělivá a že se dočká. Jinak ale chápu lidi, že se brání MHD jezdit. Zapáchající bezdomovci, vyřvávající jedinci jednoho etnika, kteří si klidně tramvají stěhují třeba křesla, to je moc i na mě.

3 0
možnosti
EH

Junior

17. 5. 2012 12:55
Re: Nevím jak v Praze,

Já potklám revizory i 2x za den. Tohle je fakt o štěstí a o tratích.

0 0
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3151x
Rezervovaný optimista.