Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

U sousedů v SRN je na cca 2/3 dálnic rychlost neomezená.

Přesto se jedná o nejbezpečnější dálnice v EU, pokud ne na celém světě.

Zatím do Rozvadova dojedu po rychlostně omezené dálnici, a hned za hranicí se dostanu na dálnici rychlostně neomezenou. Komu to dává smysl? Mně ne.

Když zavedli omezenou rychlost v Austrálii na cca 1400 km dálnice ze severu na jih, zjistili, že při neomezené rychlosti v letech 2000 až 2006 zemřelo na nich 292 lidí, během dalších 6 let - po zavedení omezení rychlosti - jich bylo 307.

Takže přínos zavedení byl nulový, pokud ne záporný.

A tak zase omezení zrušili aspoˇn na 200 km, kde nedošlo k žádnému úmrtí.

2 0
možnosti
Foto

Je, pokud se budete držet hezky vpravo.

1 0
možnosti

R76a33d63e11k 73H49o77d75a54ň

19. 1. 2023 15:47

Teda po D1 jezdím docela často, a těch nehod zase tak moc nepotkávám. Asi jezdím po jiné D1.

Jinak co se týče "nebezpečnosti", nemám to podložené daty, ale pocitem, přesto mám za to, že primární problém je poddimenzovanost dálniční sítě u nás s ohledem na nutnost přepravního výkonu. Což zase souvisí s pomalým budováním, faktem že ta "nejvytíženější" dálnice má jen dva pruhy každým směrem a tím, že přes nás valí spousta tranzitu, protože... no, asi je to lepší než jinudy. Až se to jednou protáhne z Hradce na Olomouc, z Hradce na Wroclaw atd., možná bude konečně lépe.

0 0
možnosti

Už tomu mělo dávno být, ale z Polska kamiony a dovolenkáři jezdí hlavně hlavně trasu: Sever-Jih - a tam to z Hradce na Brno také není žádný med.

;-(

0 0
možnosti

J58a49n 34R43á15ž

19. 1. 2023 14:03

Přiznávám, že když jedu po D1 od Vyškova na Kroměříž, tak si nastavím tempomat na 150 a nemám vůbec pocit, že je to nějak nebezpečná rychlost. Asi tam nejezdí tolik Pražáků a domů spěchajících Brňáků, kterým jsou i tři pruhy málo a musí tak předjíždět i odstavným pruhem, což se dá často vypozorovat nejenom na prvních cca třiceti km D1 od Prahy.

PS. Vždy si zhluboka oddechnu, když jedu z Prahy a už jedu kolem Naháče

1 0
možnosti

Je potřeba dodat, že těch 150 má být jen na vybraných úsecích jedné dálnice. Se zbytkem souhlas.

0 0
možnosti

v zivote si mi na D1 nestalo, ze by me nekdo predjel zprava, kdyz jsem jel 130 v pravym pruhu. A v levym ci strednim pruhu jezdim, jen kdyz pravy neni volny.

2 0
možnosti
Foto

Koukám, že autorovi vadí víc ta 150 než že vláda, oproti tomu co deklarovala, rozhazuje kde se dá.

Mě osobně to vadí naopak.

2 0
možnosti

J27a75n 66H64u80r90k84a

19. 1. 2023 8:46

také proto naše D1 má světový primát v počtu lebek (označení nebezpečnosti) a lovci adrenalinu si Zákysy v aktuálním čase přeposílají jako jachtaři výskyt větru...být honěn kamionem z kopce 160 do kopce 40 tedy mezi dvěma souznícími mistry Asfaltového Jelita je zážitek který vás denně podpoří adrenalinem lépe než drogový koktejl...a ještě když po (ne)dobrovolně zvládnutém manévru na trávníček ke svodidlům kam vás natlačil třetí Asfalťák z prostředka stopne Rychlá Švestka, která DAČR (demolice aut české republiky) pár km sledovala a chce výpalné...tak...

0 0
možnosti
Foto

Upřímně řečeno jestli je povoleno 130 nebo 150 je mi úplně jedno. Svou jízdu přizpůsobuji stavu vozovky a intenzitě dopravy. Jezdím 48 let bez nehody. Někdy, když to jde, tak i přes 150. Pár tisíc za překročení rychlosti jsem už zaplatil, ale vždy to bylo v místech, kde byl radar. Většinou v obci. V obci ale jezdím maximálně šedesátkou. Tak jak nás to učili v autoškole ;-D

3 0
možnosti

Tam ale dřív učili, že večer omezující limity neplatí !

;-D

4 0
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3151x
Rezervovaný optimista.