Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MN

M51i80l44a29n 42N74o85v70á68k

16. 9. 2022 13:02

Když se vám nelíbí MHD zdarma, co byste říkal opaku? MHD bez dotací.

2 0
možnosti
Foto

Nic moc moudrý blog.Rv

1 1
možnosti
OM

Jmenují se "MOTORISTÉ SOBĚ," ne Řidiči sobě. Ad zužování, zatím se všude v Pze zužují jen silnice. A dělají se zvěrstva viz Pha 7 a cyklopsychotik Čižínský.

9 1
možnosti
JR

J61a12n 41R41i88c33h14t70e12r

14. 9. 2022 14:00

Viděl jsem a bavil jsem se. Dokonce jsem se podíval na jejich webu na program a nestačil jsem se divit. V podstatě jde o to, zrušit cyklopruhy, zelené pruhy, omezující sloupky apod. a všude vypustit statisíce aut. Zároveň zrušit omezení rychlosti (vyjma škol a nemocnic) a, jako všichni ostatní, omezit výdaje.

A na všechno mají odpověď "umíme na to najít financování". Kde, to už se ovšem z programu nedozvíme. Zkrátka "zdroje jsou".

Ostatně už prohlášení pana Macinky "Cyklistika v Praze je pouze volnočasová aktivita, nikoliv způsob dopravy" je dostatečně výmluvné.

Popravdě si ani nemyslím, že to celé myslí vážně...

5 5
možnosti
MP

Také jsem se na to díval, ale podle mého názoru mají v lecčems pravdu. Cyklistika opravdu není plnohodnotná doprava, je to takové svým způsobem OZE, které funguje za pěkného počasí, ale za deště, mrazu nebo v sychravém podzimu na kolo nasedne málokdo a skoro všichni přesedají do MHD nebo aut. Ne každý se chce v práci převlékat a sprchovat, někdo rozváží cestou děti do školky/školy nebo na kroužky, po práci objíždí nákupy atd., což jde na kole dost těžko a auto je tak mnohem vhodnější. Navíc kdyby všichni vystoupili z aut a šli na MHD, tak to zkolabuje, protože tolik lidí by se do tramvají a autobusů ani nevešlo, takže ta démonizace řidičů opravdu není na místě.

Revize cyklostezek vzniklých namalováním pruhu na silnici a zúžením vozovky je také určitě třeba, těch odstrašujících případů, kdy je namalován cyklopruh na sto metrech odnikud nikam a cyklistu tam skoro nikdo neviděl, těch je opravdu hodně. Jako občasný řidič si také všímám nesmyslně umístěných různých betonových hranolů a sloupků všude možně, takže člověk aby dělal na silnici skoro slalom.

Nebo třeba návrh na vytvoření celopražské parkovací zóny, to je něco, co mě samotného napadlo už dávno, že by nebylo špatné.

Tím nechci hned říkat, že je budu volit (doteď jsem o nich prakticky neslyšel), ale ta témata mě osobně zaujala.

8 1
možnosti
JB

J26i67ř50í 92B92o32č69e59k

14. 9. 2022 11:57

v Praze do auta sedám jenom když někam vezu invalidní manželku. jinak nejsem blázen, když to mám tou "sockou" dvakrát rychlejší, levnější a bez nervů. můj hlas mít nebudou

4 1
možnosti
MP

Tak to záleží na tom, kam, po jaké trase a v jakou dobu jezdíte. Je celá řada situací, kdy je auto mnohem výhodnější. Pokud se např. pohybujete po okrajových částech Prahy, kudy nevede přímé metro, tak alternativou máte autobus, který jede po stejné silnici jako auto, takže v zácpě uvízne úplně stejně a ještě musí stavět ve stanicích. V době od cca 7 večer do 6 ráno a o víkendech komplet je to autem rychlejší prakticky všude, včetně do centra. Finančně levnější to také vždy není, záleží na vzdálenosti. Pokud jedete třeba 15km, tak to může být na benzínu 30 Kč, což je méně než stojí dnes jednorázová jízdenka. A MHD je levná díky tomu, že je to velmi výrazně dotováno, takže to platíte z velké části i nepřímo formou daní a poplatků.

4 0
možnosti
MP

Tady bych řekl, že jste ten problém neuchopil úplně správně. Samozřejmě, zadarmo není nic a všechno musí někdo zaplatit, a heslo "MHD (nebo metro) zdarma" působí na první pohled velmi populisticky. Jenomže realita je takováto: díky dlouhodobé politice levné MHD v Praze kryje jízdné jen asi 30% nákladů, zatímco 70% je hrazeno z městského rozpočtu. V době covidu se uvádělo dokonce až 90% nákladů hrazených z rozpočtu. Takže se dá říci, že naprostá většina nákladů na MHD je stejně z veřejných peněz hrazena už teď, a tudíž to co kritizujete že nastane, je už ve skutečnosti dávno realitou ("ti co MHD nejezdí přispívají na jízdně těm, co jezdí"). Kdyby to tak nebylo, tak roční jízdenka nestojí 3,5 tisíce, ale 10 tisíc. Takže nápad, že by se to platilo z rozpočtu města rovnou celé, není vůbec nereálný, zase takový rozdíl oproti aktuálnímu stavu by to nebyl. Navíc by s tím byly spojeny nemalé úspory - ušetřilo by se na fyzických jízdenkách, jejich tisku a distribuci, na údržbě, instalaci a obsluze jízdenkových automatů, na tvorbě tarifů, jejich aktualizacích a vysvětlování veřejnosti, nemuseli by být revizoři, ušetřilo by se na právnících, kteří řeší dlužné pokuty a jejich vymáhání atd. Ze společenského hlediska by zcela zmizel institut "černého pasažéra", snížil se počet exekucí za jízdné apod. To je tedy samozřejmě myšleno na kompletní MHD bezpoplatkovou, ne jen metro. Zaměřit se jen na metro je dle mého názoru nesmysl, protože řada zmiňovaných úspor nenastane, a lidé s permanentkami vlastně žádné výhody nedosáhnou (málokdo asi jezdí jen metrem a vůbec tramvají nebo autobusem). Ale obecně úvaha o bezpoplatkové MHD není vůbec a priori chybná.

7 1
možnosti
TV

30 % to není ani náznakem. Už někdy v devadesátých si DP nechal udělat studii, kde jim vyšlo, že při zrušení jízdného a tím pádem ušetření tisku, distribuce a kontroly by se to plus mínus požralo. Pár let zpátky jsem si to z dostupných údajů přepočítal, vycházelo to pokud si správně pamatuji zhruba 14 mld dotace města a 1 mld tržby z jízdného očištěné o náklady. Navýšení dotace by tedy bylo cca o 7 % a nepochybně by to ulice uvolnilo nesrovnatelně víc, než nějaké cyklopruhy.

0 0
možnosti

Tady s Vámi nesouhlasím. Ano, nejsou věci zadara. Ale někde je prostě lepší když to celé zatáhne stát.

Obvykle musí jít o věc, ze které máme užitek skoro všichni. Školy, osvětlení, silnice, policie, justice, ... . Když to vezmeme kolem a kolem, městská veřejná doprava tam také patří. Prakticky všichni využíváme MHD a ti kdo jezdí autem, ocení prázdnější ulice kde bude méně aut (co jsem četl, pokles dopravy asi o 15 %). Win-win situace.

Co se nákladů týče, je potřeba si uvědomit, že stát jsem já. V současném systému já zaplatím státu za lístek a stát mi poskytne službu. De facto, platím sám sobě. Jenže když platím sám sobě, část peněz se ztratí. Lístky (průkazky) stojí peníze, revizoři stojí peníze, obstarávání celého systému stojí peníze. Celorepublikově to podle mě budou miliardy korun. Lidé, kteří tohle dělají, by mohli pracovat v soukromém sektoru a generovat získy - příjmy státu.

Obecně jsem proti dotování, ale doprava zadara mě osobně dává smysl. I když s ní jedu tak 2-3 za měsíc

4 5
možnosti
JR

J17a40n 24R54i57c73h48t79e35r

14. 9. 2022 13:48

Z toho, co píšete, to spíš vypadá, že byste hromadnou dopravu nejraději zrušil.

0 1
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3151x
Rezervovaný optimista.