Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Já už 2 měsíce přemýšlím, kde se vzala ta drzost a pohrdání zákazníky.

Mám na mysli prohlášení Audi, že v roce 2033 přestane v Evropě prodávat auta se spalovacími motory. Pak se přidal VW s tím, že on v roce 2035.

A nejsou sami.

Jak někdo může říct, že je mu naprosto jedno co budou zákazníci chtít? Že mu prodají jen co budou chtít oni sami.

Nikdo přece nemůže vědět, kam za 14 nebo 16 let auta posune technický vývoj a další okolnosti, o přání zákazníků nemluvě.

Kašlete na to co chci? Vykašlu se já na vás.

Hyundai chce do roku 2050 držet v nabídce kompletní škálu pohonů a řeklo že si myslí, že 100 %-ní elektrifikace je stěží řešením čehokoliv.

Technický ředitel Toyoty říká, že je příliš brzo se soustředit na jediné řešení.

Tak aspoň vím, že se můžu obrátit na ty, kteří zákazníky nepohrdají.

1 0
možnosti

Vy víte, co nastane za 5 let.

Gratuluji.

Většina lidí neuhodne ani co nastane zítra.

Bydlet byste měl v Delfách a za čas by vám tam patřila ta největší věštírna...

Ale rostoucí ceny prvků, potřebných na výrobu baterií, naznačují, že je třeba očekávat spíš růst cen aut na baterky a ne jejich postupné cenové vyrovnávání s diesely. Pokud to nenastane tak, že se zdraží auta se spalovacími motory. To by pak mohlo k cenovému vyrovnání dojít ze dne na den.

Kéž by móda elektromobility pominula tak rychle jako móda aut na dřevoplyn.

0 0
možnosti
Foto

Pro pana Bautsche:

Viz Vaši stížnost, že Vám v podniku zlobí časový spínač kvůli LEDkám, viz mnohem níže.

Je to nádherná ukázka neschopnosti vašich elektrikářů. Místo, aby zbytkový proud tyristorového spínače (působí jej patrně tzv. snubber) kompenzovali kondenzátorem paralelně k LEDkám, vrazí tam žárovku, která zbytečně odebírá proud. Kdežto kondenzátor odebírá pouze proud jalový, který síť nezatěžuje.

Ale svede se to na LEDky. Že je někdo jiný nedouk, diletant nebo příštipkář, to nevadí.

A takový postoj, jako ti vaši machři, tady mají mnozí diskutující. A žel, i mnozí členové různých institucí, o vládě nemluvě. :-)

1 0
možnosti
Foto

Přátelé, přece jen existuje automobil, který využívá na 100% obnovitelné zdroje a může jezdit v létě - zimě a ve dne - v noci.

Je to auto na dřevoplyn. Ještě si pamatuji, jak po válce jezdil po městě taxík s přimontovaným kotlem, kam šofér před jízdou hodil pár polínek - a tradá!

Nejede to dál? Stačí z lesa přinést kus suché větve a zase jedete. Žádné nabíjení, žádné benzínky. A recyklaci CO2 zajistí opět naše stromoví.;-D

1 0
možnosti

Nejen taxik.

Nevim jestli to uz byla CSAD nebo posta kdo tenkrat ten autobus provozoval.

Ale z Vrsovic do Pruhonic jezdil jeste ten autobus s cumakem a a vzadu mel ten kotel na drevoplyn a vedle nej zasonbnik na bukovy kostky. V hrncirich vzdycky zastavil a ridich vanice vzadu prohrab kotel, prilozil bukovy kostka a jelo se dal.

Jestli se tan kotel pri delsich jizdach musel taky tak casto prohrabovat ale nevim.

1 0
možnosti

Problémem není sám o sobě elektrovůz,problémem je úřednické poručíme větru dešti,ktzeré zcela ignoruje fakt,že současný automobilový průmysl potřeboval 100 let aby vybudoval dostatečnou infrastrukturu

Bruselská svoloč to chce budovat zákazem a dotací během 10 let -vše na fuhrerprincipu,ignorujíc trh,což povede ke katastrofě.

Protože jako vžy když někdo plánuje od stolu,tak většinově igniruje realitu,zejména je-li to politik ep nebo ek jehož příjem je vesmírně vzdálen příjmům běžného občana.Na přezbrojení do elektromobility možná finančně budou mít švýcaři,lucemburčani či němci,rozhodně to ale nezvládne čr,kde si většina lidí nekoupí ani nový spalovák,natož násobně dražší elektromobil,který ani nemá a nebude mít kde nabíjet

V našem 25 tisícovém městě není jediné nabíjecí místo a v krajském je jich asi 10.Ano všechno jde ,jenže musí někdo říct to B-kdo to zaplatí?

Protože koncově to v ceně potravin a energií zaplatí i ti nejchudší,aneb úlitba svědomí ekonadšenci s platem 150k ve finiši sníží životní úroveň ostatním a také jim srazí mobilitu.

Chápu že 10% lidí s nadprůměrnými příjmy toto ignorují ,je jim to jedno,ale neustálá podpora rozmaru,ano většinově rozmaru,protože mít cokoliv na baterku je trendy a in,těch nejbohatších mě prostě už leze krkem.

Já jsem zapšklý fosil,který na elektrobazmek nemá a dokud nebude v bazaru hrčka za 150k tak mít ani nebude,takže jsme rozhodně proti plošným nařízením.

Jo a jak si spousta lidí naivně myslí že to může nabíjet na ulicic před barákem-no nemůže a nesmí-porušuje zákon,certifikovaná dobíjecí stanice only.

Ostatně i majitelé domů se můžou dostat do problémů,pokud jim nedejbože blafne auto od běžné zástrčky,pojišťovna jim nedá ani fň

Elektromobil ano,ale TRŽNĚ.Srovnání s led žárovkou je mylné protože i když bude ledka násobně dražší než klasika,pořád je to do 100kč,u automobilu jsme v rozdílech statisíců,což je úplně,ale úplně něco jiného...

5 0
možnosti

Bruselska co?

Vy mate teda chovani.;-(

1 0
možnosti
Foto

Tady jsou /jak koukám a to jsem prošel celou diskusi až do konce/ samí odborníci na auta a nabíječky a nemá cenu se mezi ně míchat!! Ovšem jejich vážné obavy, že na nabíjení všech případných milionů elektromobilů prodaných v ČR nebudou stačit ani další bloky Temelína a Dukovan, jsou dost zbytečné. Z dnešního počtu evidovaných osobních aut v počtu cca 5 milionů přestanou asi za 15 let dvě třetiny z nich jezdit /pro neexistenci náhradních dílů se rozpadnou a nebo zreziví/ a pojízdných nejkvalitnějších vraků, do kterých bude litr paliva stát asi šokující stovku korun, zůstanou necelé dva miliony. Nikoliv každý občan Česka bude mít 750 tisíc až milion Kč na nový elektromobil a než plánovaná cena vyráběných elektromobilů Škoda "Elroq" spadne podle koncernu VW na 500 tisíc Kč, může takové čekání na nižší cenu trvat přes 5 let a skutečný počet soukromých elektromobilů, které tady budou jezdit, bude po ukojení zájmu horních deseti tisících snobů, činit další počet zájemců o auta na baterky nějakých 100 tisíc lidí. [>-]

1 0
možnosti

Tak bude na silnicich volneji, skoro jako za socializmu po kterem se zde mnohym styska a auta budou jezdit a ne stat ve Stau.

Vite jak krasne volna byla D1 kdyz ji otevreli?

Aha vy jste tenkrat jeste nebyl na svete.;-D

2 1
možnosti
Foto

Unie misto zarovek propagovala zarivky plne rtuti. Jenomze prisel neplanovany rozvoj LED a klasicke zarovky nahrazuji LED, i bez UNIE a jejiho diktatu. :-)

1 1
možnosti

Uz jste nekdy videl zarivku plnou rtuti? Ja teda ne, Dokonce ani rtutovou vybojku ne. A natoz trutovy usmernovac.

;-D

1 0
možnosti
Foto

Pokud bude v ČR jeden milion osobních elektromobilů (stále jen 1/5 celkového počtu). Pokud jen 1/7 těchto elektromobilů bude přes noc (kdy nefungují solární elektrárny) na domácích nabíječkách (normální nabíječka má příkon 4 kW). Při potřebě dobít 30 kWh nabíječka pojede 7,5 hodiny.

To znamená 142 tisíc domácích nabíječek tak může najednou brát po 4 kW příkonu, to je 568 000 kW (568 MW). To je výkon větší než jeden celý blok Dukovan (510 MW). A těchto 568 MW nebude nějaká špička na pár desítek minut, ale celé hodiny. Samozřejmě se může stát, že v jednu noc nebude nabíjet 1/7 ale klidně 1/5 pětina aut.

Nabíječka je tedy nový a gigantický spotřebič oproti ostatním domácím spotřebičům. Například trouba má sice 2kW příkon, ale běží střídavě.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 2
možnosti

Kdyz vidim to díz, nenapada mne nic jineho, nez neschopny clovek, ktery se upsal socialisticke armade na dalsich par let sluzby, aby pak lako starsina buzeroval zakladaky.

A kd<z pisete O tom mrazu a snehove vanici na dalnici, tak tam by vam asi take pri 24 hodinovem Stau ta zasoba v nadrzi nevystacila.

Ovsem kanystr s naftou by vam tam ADAC nebo podobna sluzba pak privezt mohla.

U elektroaut si opravdu nedovedu predstavit, jak by vam tam privezli ty Amperhodiny.

4 0
možnosti

M57i57l33a79n 18L48i20b98a87l

27. 8. 2021 10:48

Spotřeba dieselu (1.9l) na volnoběh je cca 0.5l na hodinu, tzn. s půlkou nádrže může motor běžet kolem 60 hodin.

2 0
možnosti
Foto

Příklad se žárovkami je celkem dobrý: Namísto nich byly pomocí zákazů protlačovány zářivky. Kdyby se tomu nechal volný průběh, lidé by stejně během deseti let přešli na LED, které mají mnohem lepší užitné vlastnosti, neobsahují toxickou rtuť a jsou úspornější.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS